Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
Maj 19, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 30, 2017
Home staging

Home staging

Pierwsze wrażenie jest rzeczą, której pilnujemy przy różnych sytuacjach życiowych. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, jeżeli ruszamy na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze opiera się również home staging – czyli zespół wszystkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, najprawdopodobniej będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, toteż trzeba podjąć wszelkie działania, by nasz dom przedstawiał się zniewalająco. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, toteż warto skontaktować się z profesjonalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – rozpocznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, która projektowała wnętrza. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie poszukiwała narzędzi, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby rzetelnie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie potrzebne prace remontowe, posprzątać cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby kupiec mógł się nią zachwycić. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest dużo lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała uznanie fachowców od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a dziedzina o nazwie home staging zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką popularnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i przyjął się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, że mogą mnóstwo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował niemal codziennie, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz wypracowała konkretny szablon, ale korzystający z niego musieli reagować na wyzwania zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko zabiegi ulepszające urodę posesji. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która zwróci uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może skłonić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Należy pamiętać, że zrobienie odpowiednich fotografii powinno nastąpić już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Rozbudowanie modelu Schwarz

Najważniejsze teorie Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być smród w domu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po ekspertów z agencji nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posesja wyglądała właściwie.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl