Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 30, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni – ściany mogą inspirować
Listopad 28, 2017

Od dłuższego czasu widać, że bez właściwego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na dobre wyniki naszego biznesu są dość małe. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło skomplikowany mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Odbiorców z Twojego sąsiedztwa, potrzebne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma wiele składników, które opiszemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne są jednoznaczne – ponad 95% Konsumentów szuka w pierwszej kolejności spółek i usług z ich okolicy, żeby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Należy poczynić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% użytkowników smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, obligatoryjnie powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w temacie szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść i dbać o to, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne jest utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek przedsiębiorstw, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej znajomości tematu.

Aby jeszcze zwiększyć swoje widoki na przekonanie lokalnych Konsumentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać należycie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je uaktualniać. Następnie tworzymy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy przedsiębiorstwa. Kiedy już mamy te elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na sporą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie kolejnych Nabywców oraz wypracowanie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/