Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?

Home staging
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
22 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
6 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Nie od dziś wiadomo, że sieć internetowa niesie za sobą ogrom perspektyw w dziedzinie promocji. Jest to truizm, ale w analizowanym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W dzisiejszym artykule zastanowimy się co to takiego marketing internetowy i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby wgłębić się w dyscyplinę powiązaną z marketingiem internetowym, powtórzmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Niemało ludzi utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Nabywców. Żeby wcielić plany w życie, musimy przypilnować wielu elementów, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W przeciągu wdrażania procesu, niezbędna jest systematyczna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała specyficzna branża marketingu – marketing w internecie, zwany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak znaczący? Inwestorzy i właściciele firm otwierają się na działania w sieci, żeby skorzystać z plusów sieci i przygarnąć nowych Konsumentów. E-marketing to ogół tych działań, które znamy z tradycyjnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Jeżeli nasze metody będą skuteczne, to wtedy widoczność naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, używanym przez nas w e-marketingu będzie strona www naszej firmy. Z najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a e-marketingiem wskazujemy przede wszystkim rolę Kontrahenta. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. przekazywanie opinii na temat naszego postępowania oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych działań, z którymi zetkniemy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, tymczasem poniżej skoncentrujemy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć dużo profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina marketingu internetowego będzie bardzo opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie kolejnych Klientów, ale szczególnie –  zbudowanie z nimi długookresowych i bazujących na lojalności więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje zwłaszcza na rozpowszechnianiu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Klienta, który zapragnie zostać z naszą korporacją na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy także od naszej grupy docelowej. Tematyka musi być dograna do jej zamiłowań, praktyk i co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, ale jeszcze większą wagę powinniśmy przykładać do wartości wstawianych przez nas treści. Jeśli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy zwiększy to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby teksty były autorskie i oryginalne. Jak możemy wywnioskować z fragmentu tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta odmiana marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w konkretnej specjalności, tudzież jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, może znacząco rzutować na potencjalnych Klientów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera trzeba się kierować specjalizacją, w której działamy. Jeśli chcemy reklamować sklep z odzieżą, w takiej sytuacji niezłym rozwiązaniem będzie zaangażowanie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem człowieka do propagowania Twojej firmy, jasno nakreślić cele i rozważyć jaki budżet możesz na to przeznaczyć. Wynajęcie influencera powinno być składnikiem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Ogrom korzyści, ale też mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania powinny być starannie uporządkowane, a potem bezustannie musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/