Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – alternatywa dla klasyki
Grudzień 23, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – ocieplanie nie tylko dla domu
Styczeń 9, 2018

Dzisiejsze dni to naturalny postęp idei konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas rozglądają się za czymś nowym i pragną mieć więcej i więcej. Nic nie wskazuje na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie luksusowych artykułów to również, ale pozostają przecież oprócz nich środki czystości, jedzenie – czyli najzwyczajniej to, co jest nam nieodzowne do funkcjonowania. Dużo ludzi pędzi nieustannie przez życie i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Rozwiązaniem może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie dużo takich osób, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w hipermarkecie raz na dwa tygodnie, żeby zaoszczędzić sobie nieustannego chodzenia po kluczowe produkty. W XXI wieku część sklepów poszła krok dalej i proponują takim osobom dostawę asortymentu do miejsca zamieszkania.

Przeanalizowana już problematyka dotyczy szczególnie ludzi zajętych, siedzących miesiącami w miejscu pracy. Nie wyglądają na zachwyconych, jak należy zrobić chociażby świąteczne zakupy. Pracoholicy chętnie sięgają wówczas po sklep online oraz masowo kupują souveniry dla rodziny. Tym samym – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – bardzo szeroką.

Poznaliśmy pierwszy cel uruchomienia sklepu internetowego, tym razem trzeba pomyśleć jak ów sklep ma się prezentować. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeżeli sklep internetowy ma nam przynieść wymierne profity, wówczas startujemy od tak zwanej analizy SWOT. Rozpatrzenie silnych i gorszych stron, perspektyw i zagrożeń to zupełna podstawa. Odnosi się to zarówno do naszego nowego sklepu, jak również otoczenia konkurencyjnego. Musimy zbadać jakie parametry produkują, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.

Krok następny to wybranie grupy docelowej. Nie ma tutaj reguły. Tworzony przez nas sklep internetowy może być dostosowany do Nabywcy wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów towarów, ale również dla przykładu przyciągać do sklepu internetowego zwłaszcza płeć piękną, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Uczciwie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż będzie musieli w pierwszej fazie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Trzeba mieć świadomość, iż stworzenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, bezwzględnie musimy zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli otworzyłeś firmę wcześniej, musisz jedynie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Bardzo ważna rzecz związana jest z produktami. Gdy już zdecydujemy się czy zaoferujemy coś wyspecjalizowanego, z wąskiej branży, czy też towary bardziej ogólne, produkowane na ogromną skalę, skupiamy się na starannym wyselekcjonowaniu kolportera. Odpowiedzialność, punktualność i wiarygodność, to być lista walorów, na jaką należy spojrzeć przy kontraktowaniu. Oczywiście czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? Teraz wypada zadbać o opisy produktów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Wkraczamy w tym momencie w sferę promowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Jeżeli chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, wówczas powinniśmy poświęcić czas na zredagowanie oryginalnych opisów – łatwo do zapamiętania dla Odbiorców, ale także usprawnione pod SEO, żeby wyszukiwarka taka jak Google traktowała te opisy jako unikalne. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – wyszukiwarka zakwalifikuje Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie uzyskamy czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Sprawy związane z produktami już za nami – pora na zagwarantowanie właściwych systemów płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań powinniśmy też zagwarantować Nabywcom możliwość płatności za pobraniem i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy już biznes plan oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Pora na sprawy techniczne.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Czasami wystarczy chociażby bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być dostarczona wraz z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli tak nie jest – wówczas będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W kwestii hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie polecamy używania darmowych hostingów – narzucają one zdecydowanie za dużo barier, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/